IUM
RETAIL BUYING STUDY

LES MER OM UNDERSØKELSEN HER
OG TA KONTAKT OM DU VIL VITE MER

15 bransjer
+200 selskaper
+30.000 respondenter
4 nordiske land

Hva er Retail Buying Study?

Detaljhandel er mer enn noen gang et spørsmål om tilpasning. En tilpasning som krever raskere og tydeligere endringer enn noengang tidligere, og vi forventer alle et ytterligere girskift når Amazon gjør en fullverdig inntreden i Norden.

IUM har siden 2011 fulgt utviklingen innen nordisk detaljhandel på kategori- og merkevarenivå. Gjennom Retail Buying Study ™ ser vi tydelige endringer i forbrukeradferden de sistre årene. Når vi nå presenterer Retail Buying Study ™ 2019, er det den største retailundersøkelsen i Norden med mer enn 30 000 respondenter og 15 bransjer innen detaljhandel i Norden.

Retail Buying Study ™ er tilgjengelig i 11 europeiske markeder, inkludert land der e-handelsgiganten Amazon er etablert, slik som England, Frankrike, Italia, Spania og Tyskland. IUM har med andre ord unik kunnskap om effekten av at Amazon etablerer seg i et marked.

Velkommen til frokostseminar 16. oktober 2019, der IUM lanserer Nordens største studie av varehandelen, Retail Buying Study 2019™. Vi gir deg et oppdatert bilde på tilstanden i
varehandelen og hvordan kundene både tenker og oppfører seg.
Vi retter selvsagt også søkelyset på hva som skal til for å bli en av fremtidens vinnere.

MELD DEG PÅ HER

PROGRAM

MELD DEG PÅ HER

15 retailbransjer på tvers av Norden
sjekk om din bedrift er en del av studiet

Skjønnhet
+
Klær og
sko
+
Sport
+
Optiker
+
Møbler
+
Leker og
hobby
+
Interiør & design
+
Hvitevarer
+
Elektronikk
+
Dagligvare
+
Byggevare
+
Bokhandler
+
Bil
+
Bad og
kjøkken
+
Altmuligbutikker
+

Årets seminar ”Færre, bedre retailere”

IUM ønsker deg velkommen til et frokostseminar der vi viser utviklingen i kjøps- og medieadferd i Norge og Norden, med utgangspunkt i detaljhandelen.

Retail Buying Study 2019 ™ gir deg konkrete innspill til hva som skal til for å forbedre kundenes handleopplevelse uavhengig av kjøpsplattform. Vi gir konkrete tips til hva som er viktig for å kommunisere til Millenials, Generasjon X og Baby Boomers.

16. oktober byr vi på foredragsholdere fra inn- og utland som blant annet belyser:

  • Optimalisering av handleopplevelser
  • Optimal utnyttelse av medier og fysisk butikk for å bygge merkevare og drive salg
  • Forbedring av salg og kundeopplevelse gjennom e-commerce og omnichannel